Bikin Haru, Kucing Ini Ogah Tinggalkan Kubur Tuannya

Selasa, 19 September 2017 - 12:36 WIB

FAJAR.CO.ID, MALAYSIA– Sebuah video tengah viral di kalangan warga net. Video tersebut memperlihatkan seekor kucing yang begitu sedih ketika pemiliknya meninggal dunia.

Bahkan ketika pemiliknya itu sudah dimakamkan, kucing putih itu berusaha menggali kuburannya. Para pelayat berusahan untuk mengambil kucing tersebut namun upaya itu tak berhasil.

Momen haru ini diduga terjadi di Pulau Malangkawi Malaysia baru-baru ini. Dan berhasil direkam oleh salah satu netter dengan nama akun facebook Soffuan CZ.

Pemilik kucing yang meninggal itu diduga bernama Ismai Bin Mat. Ia dimakamkan di Pemakaman Masjid Kelibang di Malanhkawi.

Assalamualaikum..
Tok Wan saya (Ismail Bin Mat) telah selamat di kebumikn ditanah Pekuburan Masjid Kelibang..Ada Kejadian berlaku semasa membaca talqin, sekor kucing Putih mai mengelingi kubur arwah..Sunguh besar kekuasaan mu ya Allah..Semasa arwah tokwan saya di dunia..dia seorang yg cinta kepada kucing..Harap Tokwan di tempatkn dgn org yg beriman.. Kasih sayang seorg tokwan kepada kami cucu 38org dripada 12 anaknya tiada ganti…terlalu bnyk kenangan manis yg kami xkan lupa sampai bila2…kami sayang sgt2 kat tokwan…moga tenang disana…Al-Fatihah”
Kata akun facebook Soffuan CZ dalam keterangan videonya.

 https://youtu.be/ZaDJ8VOhWUA